lördag 22 april 2017

M A L A S & healingstones by Stina
Mitt absoluta nya i smyckeväg, upptar all minn tid nu. Det har varit att anskaffa material, halvädelstenar och bara det, inga andra syntetiskt framställda pärlor längre.
   Jag har läst och studerat allt jag kommit över om stenarnas kraft inom healing. Och det är en hel vetenskap måste jag säga. Som exempel: TURKOS: En "master healer" som skyddar shakran (hela kroppen med andra ord). Ger mod och kraft att möta svårigheter.
TIGERÖGA: Hjälper dig att hålla ordning bland kringspridda detaljer (gäller ordningssinnet). Hjälper i det som rör praktiska, materiella och konkreta frågor.
HOWLIT: Stenen för framgång. Den ger mod att följa dina ambitioner hela vägen. Howliten låter dej inte stanna i tvekan utan stödjer dej så att din energi kommer fram.. Mycket lugnande sten. Får dej att agera kraftfullt.
AGAT: Stärker vår självrespekt. Ger mod och handlingskraft. Attraherar kärlek. Sten no 1.
BERGSKRISTALL: Symboliserar harmoni, balans och synkronicitet. Används i andliga, vetenskapliga, läkande syften, i många kulturer världen över. En sann skyddssten....osv.
En MALA ska bestå av 108 stenar eller 54. Den ska ha en GURU-pärla med en tassel (tofs) som symboliserar lotusblommans 1000 blad. Före de 7 nedersta stenarna ska det vara en Buddha eller en avvikande större sten. 
Detta om detta, som nu upptar all min tid. I morgon, söndagen 23.4 ska jag på en dagskurs som berör min MALA-tillverkning.
Tiden för min Kimitoresa närmar sig, men är framskjuten med en vecka. Chrisse! Så du vet!! Jag kommer till Labbnäs sönd. 28.4 och min vän Ann-Maj kommer från Hfors följande morgon och stannar till onsdag. Jag stannar veckan ut. Vi ska besöka Amos Anderssons residens på Söderlångvik, Kasnäs, ev, Högsåra och Sagalund.










Inga kommentarer: