söndag 6 november 2016

Varit i härliga KIMITO!!!!!
Några helt underbara dagar har jag haft i Kimito, Dragsfjärd, Nivelax och Dalsbruk. Träffat underbara vänner som jag saknat under de över tre år som jag varit borta från ön. Att en stor del av mitt hjärta blev kvar där sen vi sålde stugan är helt klart. Kändes som om den biten kom tillbaka till mej medan jag var där. Om och om igen tänker jag på mitt liv, hur jag varit "tvungen" att ge ifrån mej så mycket av de fina tiderna jag upplevt. Jag brukar tänka att om jag skulle få ett helt nytt liv nån gång, så önskar jag att jag fick bo på det stället i alla mina dagar. 
    Jag har det alldeles bra idag, inget att klaga på. Men när man blir äldre så orkar man inte bo på många ställen samtidigt. Man får bära alla minnen i sitt hjärta. Nu har jag varit där, på kära Kimitoön, och tagit tillvara varje sekund. Haft opp ögonen hela tiden och sett allt jag hunnit med. Tex. Labbnäs semesterhem, där jag bott, träffat Chrisse,Ingmar, Anders, Pepe, Margareta, Sonja, Cia, Erna, Camilla, Magnus, Birgitta, Marianne, Anne, Gilla, Leif, Sirkka....
 Sett Mc Daniels, Kasnäs, Sagalund, Boutique Isabell mm.
      Det tog mej lång tid att fatta att jag måste lämna ön, men tanken på en ny resa dit ska hålla lågan flammande! Kära, kära Stenmo, "vår villa", dit fick jag köra och titta en stund t.o.m 2 gånger. Hoppas få träffa någon från Kimito-tiden hemma hos oss. Chrisse & co :)






Labbnäs semesterhem
i Dragsfjärd.

Kimito centrum
Mc Daniels.



 Boutique  Isabell har nu mina smycken:
Stina´s pearls.

Sagalund med grannen Birgitta.
Köksan Anne, så söt!


Birgitta & Marianne
i Stenmo.

Kusin Leifs hustru Sirkka.
Sista kvällen tillsammans på Portside i Dalsbruk.


 

Inga kommentarer: